Pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron (z języka angielskiego search engine optimization, SEO; polski termin pojawił się w użyciu około roku 2002)
z definicji jest ogółem działań zmierzających do wypromowania strony w internecie- tak, aby witryna uzyskiwała jak najwyższe miejsca
w wyszukiwarkach internetowych dla określonych słów kluczowych. Internauci przeglądają z reguły kilka lub w najlepszym wypadku kilkanaście pierwszych pozycji. Twoja strona może być w pierwszej dziesiątce, a nawet w ścisłej czołówce wyników wyświetlanych przez Google, jeżeli poznasz zasady pozycjonowania.

Jeżeli pamiętasz początki kariery najpopularniejszych dziś wyszukiwarek internetowych, pewnie wielokrotnie zdarzyło Ci się, szukając informacji na określony temat, znaleźć zupełnie co innego i to w dużej ilości. Spowodowane było to tym, że początkowo wyniki wyszukiwarek opierały się głównie na analizie słów kluczowych zawartych w nagłówku strony. Zdarzało się, że autorzy stron przepisywali tam niemal całe słowniki, ale keywordy miały się nijak do treści samej witryny- dlatego wyszukiwarki przestały zważać na słowa kluczowe, a zaczęły sugerować się właśnie treścią. Zależnie od wyszukiwarki, pozycjonować można za pomocą znaczników META, budową logiczną strony (tytuły, nagłówki, komentarze, opisy obrazków atrybutem ALT, itd.), częstym reindeksowaniem, odpowiednio spreparowanym linkom, czy wszystkimi powyższymi naraz. Ze względu na zwiększającą się cały czas ilość stron internetowych, znalezienie w sieci wartościowego serwisu staje się coraz trudniejsze i równie trudno jest trafić oferentowi do potencjalnego klienta. Powoduje to, że pozycjonowanie staje się pożądaną i poszukiwaną usługą przez właścicieli stron.

Inne zagadnienia związane z tym tematem:
Adres
WebReklama

ul. Białostocka 24 lok. 111

03-741 Warszawa

Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
Śledź nas