Optymalizacja stron internetowych

Mianem optymalizacji określa się dostosowywanie treści i kodu strony w taki sposób, aby zwiększyć jej widoczność w wyszukiwarkach internetowych. Z reguły optymalizacja jest wstępem i fundamentem dalszego pozycjonowania, chociaż czasami używa się terminu "optymalizacja" zamiennie z terminem "pozycjonowanie".
Optymalizacja dotyczy zarówno treści, jak i kodu strony. Optymalizowanie kodu opiera się na tzw. "odchudzeniu", czyli zmniejszeniu objętości witryny, celem zwiększenia szybkości ładowania, dostosowaniu kodu strony do panujących standardów (poprawna walidacja kodu, spełnienie norm konsorcjum W3C i tym podobne), dostosowaniu na potrzeby robotów indeksujących, oraz wszystkich działaniach zmierzających do jak najwyższego ocenienia strony przez wyszukiwarkę.
Optymalizując treść, uważamy, aby na stronie odpowiednio ułożyć kolejność elementów, uwypuklić najistotniejsze treści, zaznaczyć słowa kluczowe, opisać grafikę znacznikami ALT, a linki znacznikiem TITLE.
Są to już działania na płynnej granicy optymalizacji i pozycjonowania. Właśnie płynność tej granicy pomiędzy optymalizacją a pozycjonowaniem powoduje, iż czasami używa się tych terminów jako synonimicznych.

Inne zagadnienia związane z tym tematem:
Adres
WebReklama

ul. Białostocka 24 lok. 111

03-741 Warszawa

Kontakt
Biuro Obsługi Klienta
Śledź nas