Lead jest to wysłany formularz ze strony internetowej zawierający dane kontaktowe do potencjalnego klienta najczęściej z prośbą o kontakt lub wysłanie oferty. Dla wielu firm jest to jedna z lepszych metod pozyskiwania osób faktycznie zainteresowanych produktami lub usługami.
Jest też mało inwazyjna metoda - to klient podejmuje dezycje czy chce zostawić swoje dane i czy oczekuje na kontakt ze strony firmy stąd też w ten sposób pozyskany kontakt jest zdecydowanie lepszy i bardziej wartościowy niż pozyskany np. z zakupionych baz danych.
Formularz umieszczony na stronie internetowej do pozyskiwania leada zazwyczaj zawiera pola: e-mail, telefon oraz check boxy zawierające zgody dot. przetwarzania danych i przycisk call to action np. wyślij. Ponadto może zawierać dodatkowe pole jak choćby: imię, nazwisko, nazwa firmy, wiadomość ewentualnie inne pola jak choćby: option boxy, listy wyboru. Częstą praktyką jest zmniejszanie liczby informacji (wymaganych do wysłania formularza) koniecznych do pozyskania kontaktu do klienta. Mimo, że wiele firm z chęcią dowiedziałoby się więcej o swoich przyszłych klientach jednak wiele badań pokazuje, że im więcej pól do wypełnienia tym mniej wysłanych formularzy i pozyskanych kontaktów.
ul. Białostocka 24 lok. 111
03-741 Warszawa