Współczynnik kowersji - mówi o tym jaki procent z ruchu (użytkowników) na stronie internetowej wykonuje oczekiwane przez właściciela strony lub reklamodawcę zachowania - uznawane za konwersje. Współczynnik konwersji oblicza się poprzez podzielenie liczby konwersji przez liczbę użytkowników dla konkretnego okresu czasu. Współczynnik konwersji podaje się w procentach.
Aby poprawić współczynnik konwersji często buduje się proste strony www typu – landing page. Zazwyczaj powstają one w celu wykonania przez użytkownika ściśle określonej czynności. Strony te charakteryzują się prostotą, mają mało elementów rozpraszających uwagę. Stąd też rzadko w nich stosuje się zakładki - aby użytkownik w celu wykonania określonej czynności nie musiał przechodzić na podstronę ale wykonał tę czynność na stronie głównej. Strony typu landing page dość często są wykorzystywane w testowaniu haseł promocyjnych, testach A/B. Najczęściej to właśnie współczynnik konwersji (porównując go z danymi historycznymi) pozwala ostatecznie zbadać skuteczność nowego landing page'a, strategii promocyjnych, haseł i podjąć decyzje odnośnie dalszych działań marketingowych lub reklamowych.
ul. Białostocka 24 lok. 111
03-741 Warszawa