Rynek e-commerce w Polsce jeszcze raczkuje, mimo to Polacy z roku na rok na zakupy w Internecie przeznaczają co raz więcej pieniędzy.
Każdy przedsiębiorca, który prowadzi sklep tradycyjny powinien przemyśleć sprawę wejścia do Internetu. Dlaczego ? O to kilka korzyści wynikających z prowadzenia biznesu on-line.
- Niskie koszta utrzymania – Potrzebna jest jedynie powierzchnia do przetrzymywania produktów, tak naprawdę nie potrzeba już lokalu użytkowego, do którego klient przychodzi i ogląda towar przed zakupem.
- Mniejszy wkład pracy – prowadząc dość duży sklep tradycyjny trzeba zatrudnić co najmniej kilku pracowników, natomiast wiele procesów w sklepach internetowych jest zautomatyzowanych, co sprawia, że potrzebna jest mniejsza siła przerobowa – kolejna oszczędność.
- Łatwość dotarcia do klientów – Internet wszędzie jest ten sam – prowadząc sklep w sieci możesz liczyć na klientów z twojego miasta, ale też tych z drugiego krańca kraju, a nawet na tych z zagranicy. Prowadząc sklep tradycyjny raczej nie spodziewajmy, że ktoś z odległej miejscowości przyjedzie na przykład po buty.
- Brak ograniczeń czasowych – Sklep internetowy działa 24 godziny na dobę, dzięki czemu nie tracisz klientów, którzy mają kaprys robienia zakupów w porach nocnych lub w weekendy.
Reklama sklepu internetowego :
Prowadzenie sklepu w sieci nie gwarantuje Ci ani klientów, ani zysków. Ważna jest reklama. Najpopularniejszą dla sklepów internetowych reklamą jest pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych, gdzie ludzie szukamy produktów i usług.
Wyobraź sobie, że w twoim sklepie jest 20 tysięcy produktów, niech będą to akcesoria biurowe.
Wybierając odpowiednią firmę pozycjonerską możesz liczyć na ogromny ruch z wyszukiwarki.
Pozycjonowanie sklepu internetowego to dość specyficzna usługa. Nie wystarczy tu wybrać kilka słów kluczowych i walczyć tylko o nie, warto opierać się tu na tak zwanych długim ogonie (z ang. long tail ).
Co to znaczy ? Klienci do sklepu z akcesoriami biurowymi nie będą wchodzić tylko i wyłącznie po frazach: sklep z artykułami biurowymi, artykuły biurowe, czy artykuły biurowe sklep internetowy. Internauci będą szukać dokładnie sprecyzowanych produktów czyli np.: segregator a5 ( zakładamy, że jest to jeden z produktów w twoim sklepie ), nożyczki, zeszyt a5 itd.
Mając w sklepie 20 tysięcy produktów masz potencjalnie 20 tysięcy fraz na jakie może być pozycjonowany twój sklep, plus oczywiście określone kategorie produktów, takie jak zeszyty.
Odpowiednia firma dokładnie zoptymalizuje sklep, dobrze go wypozycjonuje, co przyczyni się do ogromnego wzrostu sprzedaży. Klienci do średniego sklepu internetowego ( zakładamy, że jest to sklep odpowiednio pozycjonowany ) wchodzą wpisując nawet 1500 fraz!
Decydując się na założenie sklepu internetowego zadbaj o odpowiednią szatę grafic zną, odpowiednie oprogramowanie, aby było wygodne w użyciu, oraz pozycjonowanie, które jest skuteczną reklamą przynoszącą bardzo duży ruch dla sklepu, a co za tym idzie potencjalnie duże zyski.
Choć jak na razie co było wyżej wspomniane rynek e-commerce w Polsce raczkuje to warto stawiać na innowacyjność i wchodzić ze swoimi biznesami do Internetu. Dobre pozycjonowanie może przynieść w przyszłości naprawdę ogromne zyski. Wielu sklepom przynosi je już dziś.
ul. Białostocka 24 lok. 111
03-741 Warszawa