Jako firma tworząca sklepy on-line i rozwiązania e-commerce podjęliśmy się rzeczy bardzo ciężkiej, wydawało by się że wręcz niemożliwej. Dzięki pracy całego zespołu WebReklamy, udało się szybko, bo już w przeciągu kilkudziesięciu godzin od przyjęcia zlecenie przekształcić targ spożywczy - Hala Gwardii w wirtualny marketplace z prawdziwego zdarzenia. Jednak w czasach epidemii nie mogliśmy zrobić inaczej. Tym samym pomogliśmy uratować to kultowe miejsce na mapie Warszawy. Wielu przedsiębiorcom – wystawcom umożliwiliśmy mimo bardzo restrykcyjnych ograniczeń zbyt produktów. Klientom daliśmy możliwość zrobienia bezpiecznie zakupów w ulubionym przez nich miejscu.
Hala Gwardii to historyczne miejsce w Warszawie. Ostatnio po rewitalizacji stała się bio targiem, skupiającym niezależnych wystawców i producentów żywności. Targ odbywał się cyklicznie co tydzień – głównie w soboty. Ekologiczne i smaczne produkty oraz bezpośredni kontakt z producentami to jedna z zalet często wymienianych przez stałych klientów hali.
Hala Gwardii w tej formule działa od ponad roku. Ostatnia epidemia koronawirusa i związane z nią obostrzenia (#zostanwdomu) wymagały wprowadzenia zmiany w jej działalności. Tym razem kontakt face to face miał zostać zamieniony kontaktem zdalnym. Hala targowa miała rozpocząć działalność jako marketplace skupiający dostawców i producentów żywności, oferujących swoje produkty poprzez sklep internetowy. Pomimo, że czasu było bardzo mało to jako firma specjalizująca się w sklepach internetowych i dostarczaniu rozwiązań dla handlu w sieci postanowiliśmy zrobić rzecz prawie niemożliwą. W przeciągu kilku dni uruchomiliśmy w pełni działający marketplace, skupiający kilkudziesięciu dostawców. Zależało nam na tym aby dać możliwość dostawcom zbytu produktów a nabywcom na bezpieczny zakup produktów spożywczych.
Stworzona przez WebReklamkę platforma handlu w formule marketplace, bazuje na oprogramowaniu Web-eCommerce. Pozwala na dodawanie wielu użytkowników na prawach dostawców oraz klientów mogących oglądać i kupować produkty.
Już przy tworzeniu tego rozwiązania musieliśmy uwzględnić ograniczenia związane z logistyką i dostawą w czasach epidemii, a z drugiej strony wziąć pod uwagę potrzeby klientów. Ten problem udało się rozwiązać wprowadzając zalecaną płatność bezgotówkową on-line poprzez zintegrowanie marketplace'a z bramkami płatniczymi. Dodatkową zaletą jest możliwość zrobienia zakupów u wielu dostawców za pomocą jednego „wirtualnego koszyka" i dokonania za wszystkie zakupy jednej płatności. Również odbiór produktów przyjął atrakcyjną formę. Zakupy pochodzące od wielu dostawców są gromadzone w jednym zamówieniu. Dodatkowym udogodnieniem jest planer odbioru zakupów. Z uwagi na charakter całej inicjatywy mającej zasięg lokalny (Warszawa) zakupy można odebrać po ustaleniu konkretnego dnia i godziny w Hali Gwardii, osobiście. Ustalenie terminu odbioru klient dokonuje po zapoznaniu się z harmonogramem odbiorów na stronie Hali Gwardii.
Sklep.halagwardii.pl rozpoczął swoją działalność w czwartek 19.03.2020. Już na początku zgromadził:
-kilkudziesięciu dostawców,
-kilkaset produktów zarówno z Polski jak i z całego świata,
Pierwsze zakupy miały miejsce już kilka minut po uruchomieniu platformy.
Wszystkich przedsiębiorców rozważających budowę sklepów internetowych lub uruchomieniu przedsięwzięć e-commerce zapraszamy do kontaktu. Z chęcią odpowiemy na wszelkie pytania dotyczące zarówno kwestii technicznych, analitycznych, marketingowych a w razie potrzeby pomożemy przeprowadzić proces uruchomienia sklepu on-line od a do z.
powrótul. Białostocka 24 lok. 111
03-741 Warszawa